پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118603
روحاني: ايران در برابر تحريم‌ها دست روي دست نمي‌گذارد
تاریخ انتشار : 1393/06/02 13:10:28
نمایش : 1883
رئيس‌جمهورگفت: جمهوري اسلامي ايران در مقابل تحريم‌ها دست روي دست نمي‌گذارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رونمايي از دستاوردهاي جديد صنعت دفاعي اظهارداشت: ايران جغرافياي سياسي و شرايط ژئوپلوتيک خاص خود را دارد، ايران کشوري در قلب منطقه و حتي قلب جهان است و داراي ويژگي‌هاي خاص فرهنگي و جغرافيايي است.

وي افزود: در کنار اين ايران عزيز انقلابي به ثمر نشسته است که براي بسياري از قدرت‌ها خوشايند نيست، ادامه انقلاب و اوج آن براي مستکبران جهاني و سلطه‌گران صداي ناموزوني دارد، آنها فکر نمي‌کردند که زماني که شرق مي‌گفت دوران دين به سر آمده است و غرب اينجا ارتجاع و کهنه پرستي عنوان مي‌کرد انقلابي با انگيزه‌هاي ديني بوجود بيايد.

رئيس جمهور ادامه داد: از طرف ديگر دنياي امروز با مشکلات فراواني روبرو است، در گذشته کسي فکر نمي‌کرد جنگي به نام جنگ آب به وقوع بپيوندد و چيزي که در عمل سهل بود آب خوردن عنوان مي‌شد اما امروز در بسياري از کشورها آب براي کشاورزي و صنعت و حتي براي آشاميدن و خوردن وجود ندارد و از اين رو همه به صراحت مي‌گويند در آينده نه چندان دور در بسياري از مناطق خشک جهان جنگ، جنگ آب خواهد بود.

روحاني با اشاره به اينکه امروز دنيا با مشکل کمبود انرژي روبروست، گفت: بخشي از انرژي فسيلي در حال پايان يافتن است و کم‌کم کشورهايي که مي‌توانند نفت صادر کنند به منطقه ما محدود مي‌شود، کشورهايي همچون ايران، کويت، عربستان که تعداد آنها کم است، هرچه بشر به آنها نياز داشته باشد و کمياب باشد عاملي براي جنگ و درگيري و نزاع است.

وي افزود: در کنار ايران، دنيا گرفتار بلاي ديگري نيز شده است و آن هم افراطي‌گري است که حتي بنيانگذاران آن را نيز به وحشت انداخته است.

رئيس جمهور با اشاره به مقابله ايران با هرگونه افراطي‌گري و ارائه طرح جهان عاري از خشونت در سازمان ملل متحد که با موافقت تمام کشورهاي دنيا روبرو شد، ادامه داد: امروز به دليل افراطي‌گري نه رفاهي براي مردم باقي مانده است و نه امنيتي و نه حتي ناموس آنها در امان است.

وي تأکيد کرد: امنيت، توسعه و مردم‌سالاري در منطقه بدون ايران معنا ندارد

رئيس‌جمهور با بيان اينکه استراتژي دفاعي ايران بر اساس بازدارندگي و دفاع مؤثر است، افزود: جمهوري اسلامي ايران در مقابل تحريم‌ها دست روي دست نمي‌گذارد.

ادامه دارد....
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html